pühapäev, 9. oktoober 2011

Künkad, augud, kivid.

"Õnnis on mees, kes paneb
 vastu kiusatuses, sest kui ta
 on läbi katsutud, siis ta saab pärjaks elu,
 mille Issand on tõotanud neile,
 kes teda armastavad."
(Jaakobuse 1:12)


Kõndides oma eluteel, satun mõnikord teelõiguni, kus leidub mõningaid künkaid, kivisid ja isegi auke. Mõned künkad on madalamad, mõned kõrgemad ja nii on ka kivide ning aukudega. Renoveerimata teid ikka leidub ja mõnikord enne parandustöid pean kahjuks või õnneks mingil teelõigul kümneid ja kümneid kordi sammuma, enne kui mõistan, et midagi peab muutuma.Võib-olla vajan ma lihtsalt kinnitust, et see teelõik vajab tõesti natuke või kehvemal juhul rohkem parandamist.


Hea on õnneks teada, et need augud, kivid ja künkad, pole mu teel niisama ees, vaid nende eesmärk on katsuda mind läbi ja muuta rohkem Jeesuse sarnaseks. Ja kes teab, äkki need augud tekivadki sellest, et endalegi märkamatult sammun mõnikord ühte teelõiku kümneid kordi ehk siis lihtsamalt öeldes kulutan ise oma tee auguliseks oma tegudega, tegemata tegudega, laiskusega muutuda ja paindumatusega. Eks päris teedega ole ka nii ju, et mida rohkem autosid ühel teel vuhavad, seda kiiremini teekate kulub.


Ma nüüd ei taha öelda muidugi seda, et see, miks elu mõnel teelõigul keerulisem on, on tingitud ainult meist endast. Kindlasti mitte. Eks ole veel tegureid, mis muudavad sileda teepinna kiviseks ja künkaliseks. See on elu. Ma tunnen küll, et mul on vedanud, et Jeesus on koos minuga igas augus, igal madalamal või kõrgemal künkal ja oh, kui hea, et Ta koperdab minuga isegi kivide otsas. 


Mõnus on see, et minul on keegi, kes kuuleb mu palveid ja vastab neile isegi siis, kui ma kuskil augus olen. Mul on hea meel, et just seal augus olles võin hüüda Jeesuse poole, kes on minu tugevaim ja mõnikord ainus tugi tormide keskel, ja hüüda Tema poole, et Tema tooks mulle rõõmu ja rahu, Tema tooks redeli, mis aitaks mul jälle sealt august välja ronida. Tema ongi see redel, mis aitab mind jälle renoveeritud teelõigule.


Ma tean, et on teelõiku, mis toovad mu ellu valu ja kurbust, aga ma tean ka, et need on olukorrad, kus Jeesus saab teha suuri asju ning muuta mind minu nõtruses ning need on need olukorrad, mille pean lihtsalt läbi käima Teda ülistades ja kiites, ning Jeesus parandab kõik katkised kohad, mis teevad valu ja toovad kurbust. Ainus asi on muidugi see, et ka mina pean olemas valmis muutuma ja küll siis, Jumal ka muudab. 


Jumal katsub meid igaühte läbi ja nii nagu kirjutatud on Jaakobuse kirjas siis, kui me oleme läbi katsutud, saame pärjaks elu, mille Issand on tõotanud neile, kes Teda armastavad. Milline arm..


"I am Yours regardless of
                                                          the dark clouds that may loom above,
because You are much greater than my pain.
You who made a way for me
by suffering Your destiny.
So tell me, what's a little rain?"



Kommentaare ei ole: